W czasie naszych zajęć podwórkowych dzieci i młodzież mają szansę wyrazić swoje zdanie, uczą się dyskutować, słuchać, opowiadać o swoich przeżyciach, a jednocześnie fantazjują, kreują, konstruują, projektują, rysują, tańczą i grają w ulubione gry podwórkowe. Dzięki kreatywnym zadaniom ich uwaga jest skoncentrowana na działaniu, współpracy i tworzeniu, ruchu i interakcjach, zamiast na ekranie telefonu i przeglądaniu mediów społecznościowych.
Podwórko odzyskuje swoją dawną funkcję przestrzeni do spotkania, rozmów, zabawy, aktywności, wymiany serdecznych gestów oraz kształtowania i wyrażania dziecięcej wyobraźni. Dotyczy to nie tylko samych dzieci, ale również ich rodziców, dziadków, sąsiadów, którzy również są obecni podczas naszych działań.
W ciągu dziesięciu tygodni wakacji niemal codziennie na którymś ze świdnickich podwórek odbywają się zajęcia artystyczne, kreatywne i ruchowe, wzbogacone o takie aktywności jak Międzypokoleniowy Teatrzyk Podwórkowy czy lekcje języka migowego dla dzieci.